TV betrouwbare bron voor duurzaamheidscampagnes

De aarde in het groen met drie groene pijlen

Merken die met een duurzaamheidscampagne consumenten willen bereiken kunnen dit het beste doen via het medium tv. Onderzoek van Ad Alliance in samenwerking met Dynata laat zien dat televisie onder verschillende leeftijdsgroepen het meest betrouwbare medium is voor duurzaamheidscampagnes.

Het onderzoek laat zien dat het belangrijk is voor merken om (nog meer) in actie te komen binnen het thema duurzaamheid. Ook wordt in dit duurzaamheidsonderzoek het dieper ingegaan op vier productcategorieën: voedingsmiddelen, kleding, verzekeringen en schoonmaakmiddelen: hoe belangrijk is duurzaamheid binnen deze categorieën en welke claims werken het beste in communicatiecampagnes?

 

Download dit onderzoek

Meer weten? 

Benieuwd naar het complete onderzoek of naar de resultaten van een specifieke productcategorie? Neem contact op met het Researchteam, we helpen je graag verder.

Mail ons

Ingrid van der Werf

Head of Research & Insights

Mirte van Deursen

Sr. Research Consultant

Chantal Verhage

Research Consultant

Julie de Jong

Research Analyst

Gerelateerde onderzoeken

De kracht van device en platform

Is het platform waarop je kijkt van invloed op de impact van je commercial? Wij zochten dit voor je uit.

De kracht van het grote scherm

Maakt het uit of een commercial te zien is op een smartphone, tablet, laptop of TV-scherm? De uitkomsten van dit onderzoek lees je hier.

Samen kijken verhoogt waardering content en advertenties

Bekijk het webinar over de vier elementen die de kracht van Total Video onderschrijven: Groot Scherm, Samen Kijken, Aandacht en Brand Safety.