Op dinsdag 11 juni lanceert Warner Bros. Discovery de vernieuwde streamingdienst HBO Max in Nederland. Hierin worden tegen verschillende prijzen verschillende abonnementsvormen aangeboden, waaronder het abonnement: ‘basic met reclame’. De advertenties die in dit abonnement worden vertoond, worden in de Nederlandse markt voorzien door media saleshuis Ad Alliance. Hiermee breiden Ad Alliance en Warner Bros. Discovery de succesvolle samenwerking die zij al hebben op het gebied van lineaire TV en online video uit in het SAVOD-domein (Subscription Advertising Video On Demand).
Het partnership betreft de verkoop van advertentieruimte op het platform in de vorm van pre-rolls, mid-rolls en de door Team Early van Ad Alliance succesvol uitgerolde Pauze Ad. Ad Alliance is met Videoland goed voorgesorteerd in het SAVOD-domein en de toevoeging van de ad tier van HBO Max aan het partnernetwerk, betekent een versteviging van de positie in dit domein.
Het vernieuwde HBO Max brengt de huidige programmering van HBO Max, het real-life entertainment van discovery+ en alle internationale sportuitzendingen van Eurosports premium-abonnement samen op één plek. Het aanbod bevat onder andere de hele Harry Potter-reeks, The Matrix, The Lord of the Rings, Barbie & Wonka maar ook HBO Originals als The Last of Us, The White Lotus en Euphoria. Vanaf 17 juni gaat het tweede seizoen van House of The Dragon in première. Verder draait het op HBO Max deze zomer natuurlijk om de Olympische Spelen in Parijs, die voor gebruikers van alle HBO Max-abonnementen te zien zijn.
Gijs van Beek, Director Partnership Management & Innovation Ad Alliance: “HBO Max biedt prachtige content en een divers aanbod, in een brandsafe omgeving en daarom zijn wij ontzettend blij met deze samenwerking. Om onze adverteerders maximaal bereik te kunnen blijven bieden willen wij daar zijn waar de kijker zich bevindt. Daarvoor is naast ons lineaire aanbod een sterke online én SAVOD-propositie essentieel. Wij hebben met Videoland al veel ervaring en expertise in dit laatste domein opgedaan. We zijn Warner Bros. Discovery dankbaar voor het vertrouwen en kijken uit naar de uitbreiding van onze samenwerking.”
Rogier van de Paverd, Digital en Ad Sales Director Benelux bij Warner Bros. Discovery: “Wij zijn verheugd dat we in juni met een ad tier op HBO Max gaan starten en daarmee aanvullend bereik op het grote scherm voor adverteerders beschikbaar kunnen maken. Ad Alliance is vanwege haar professionaliteit en het kwalitatieve online video portfolio de aangewezen partij om deze advertentieruimte in Nederland te vertegenwoordigen.”