Effectiviteit van advertentieproductenEen campagne met impact!

In 2023 werd huisdierenverzekering Figo als merk gelanceerd in Nederland. Met een tv-campagne wilde het merk niet alleen naamsbekendheid genereren, maar ook hun merkidentiteit opbouwen. En dat is gelukt!

Hier vind je een aantal indrukwekkende resultaten:
Merkbekendheid: de geholpen merkbekendheidindex steeg naar een index van 500! Dit betekent dat steeds meer mensen de naam Figo herkennen.
Reclamebekendheid: niet alleen de naam Figo, maar ook de reclame en de boodschap die Figo hiermee over wilde brengen is heel goed blijven hangen (index 600). De boodschap ‘’Een unieke band, verdient unieke zorg’’ resoneert dus duidelijk bij het publiek.
Overweging en voorkeur: zelfs dieper de funnel in wist Figo met deze tv-campagne effect te realiseren. Zo steeg de overweging index naar 300, mensen overwegen Figo nu dus actief bij hun keuze voor een huisdierenverzekering.

Positieve effecten op imago
Naast de effecten op de verschillende merk-KPI’s, heeft de tv-campagne ook tot een sterkere emotionele connectie met het merk geleid.

  • Passie voor Huisdieren: Figo scoort 29% hoger op de uitspraak “straalt passie voor huisdieren uit” onder mensen die in aanraking met de campagne zijn geweest. Dit laat zien dat de campagne de liefde voor huisdieren effectief heeft overgebracht.
  • Unieke Zorg: Met een 15% hogere score op “staat voor unieke zorg, een dierenleven lang”, wordt Figo gezien als een betrouwbare partner voor huisdieren.

Een positief beeld
De campagne heeft bijgedragen aan een positief beeld van Figo. Mensen die in contact zijn gekomen met de campagne hebben een versterkt vertrouwen in het merk, wat de weg vrijmaakt voor toekomstige groei van het merk en een hoge betrokkenheid.

Paul Kager, Commercieel Manager van Figo, is logischerwijs blij met de resultaten. “Een zorgverzekering is wat wij aanbieden, maar dat doen wij uit liefde voor de huisdieren. Dat is waar wij voor staan. Wij willen dat alle dieren de meest optimale zorg kunnen krijgen zonder dat het baasje zich zorgen hoeft te maken over onverwachte kosten. Het is fijn om te zien dat die boodschap zo goed wordt ontvangen door onze doelgroep.

Meer weten over dit onderzoek?