7 december 2023Ad Alliance sluit exclusieve samenwerking met Fremantle voor advertentieverkoop YouTube-inventory in Nederland

Vanaf vandaag sluiten media saleshuis Ad Alliance en content productiemaatschappij Fremantle een exclusief partnership. Hierbij gaat Ad Alliance de advertentieverkoop verzorgen van de hele Youtube-inventory van Fremantle in de Nederlandse markt.

Fremantle ontwikkelt, produceert en distribueert een aantal van ’s werelds meest succesvolle content op het gebied van entertainment, drama & film en documentaires. Het bedrijf heeft ook een uitgebreide en succesvolle digitale tak met een groot bereik. Het online aanbod bestaat uit meer dan 1500 social en YouTube-accounts, waarop vooral shortform fragmenten te zien zijn van verschillende formats, waaronder Got Talent, Idols, Family Feud en The X Factor. Over alle platforms heen heeft Fremantle 470 miljoen volgers en meer dan 300 miljard views.

Gijs van Beek, Director Partnerships, Ad Alliance: “Wij zijn blij dat we de YouTube-inventory van Fremantle kunnen toevoegen aan onze sterke sales alliantie. Deze uitbreiding sluit naadloos aan bij onze total video-strategie, waarin we naast ons lineair aanbod ook een sterke online propositie essentieel achten. Met de hoogwaardige merken die we vanuit Fremantle toevoegen, kunnen we onze adverteerders een nóg diverser bereik aanbieden.”

Jens Richter, CEO Commercial and International, Fremantle: “We zijn erg enthousiast over de samenwerking met Ad Alliance. Ze hebben een sterke positie en snappen als geen ander de Nederlandse advertentiemarkt. Dat maakt hen de go-to partner voor adverteerders in Nederland die willen adverteren rondom premium digitale merken voor het hele gezin.