Team Early Afgeronde projecten

Afgeronde projecten

Onderstaande projecten hebben alle testfases van Team Early succesvol doorlopen en zijn daarmee toegevoegd aan het aanbod van Ad Alliance van producten, creatiemogelijkheden en services. Ben je benieuwd wat deze afgeronde projecten voor jouw volgende campagne kunnen betekenen? Neem dan contact op via de button onder het project of mail je vaste contactpersoon.

Ad Alliance Portal

Het is bij Ad Alliance mogelijk om online video zowel programmatic als via managed services in te kopen. We hebben hier een derde inkoopmogelijkheid aan toegevoegd; namelijk selfservice via een inkoopportal. Met deze Portal kunnen onze relaties 24/7 producten inkopen en krijgen ze inzichten over hun – via de Portal ingekochte – campagnes bij Ad Alliance. De Portal staat nu succesvol live en vind je via www.adalliance.nl/inkoopinformatie/portal.

services

Eye Catcher

Er zijn genoeg mooie voorbeelden te noemen waarbij retailers de sponsorsamenwerking met relevante programma’s opzoeken. Vanaf nu is het ook mogelijk om daadwerkelijk specifieke producten die gebruikt zijn in het programma in de etalage te zetten. Hiervoor hebben we de “Eye Catcher” ontwikkeld. Zodra de kijker van het programma op de pauzeknop drukt, komt een kleine catalogus van artikelen tevoorschijn die in die specifieke aflevering zijn gepasseerd. Ben jij een adverteerder die dit product in wil zitten? Neem dan contact met ons op!

product

Branded Strip

Altijd al een premium advertentiepositie op de homepagina van Videoland willen claimen? De Branded Strip geeft je nu de mogelijkheid om op de homepagina van Videoland een volledige strip te sponsoren met een duidelijke link naar een programma of selectie van programmatitels. Deze strip is zichtbaar op de homepagina en brengt unieke mogelijkheden. In de (S)AVOD-tiers (TV Gemist en de Basis tier bij Videoland) zijn nu de eerste uitingen van dit nieuwe product te zien.

afgeronde projecten

QR-code in een commercial

Door middel van een QR-code in een commercial kan de kijker nog makkelijker een website bezoeken, app installeren of gebruik maken van een aanbieding. Dit zorgt ervoor dat een uiting nóg effectiever wordt, mits op de juiste manier (strategisch en creatief) ingezet. Wij hebben samen met adverteerders geëxperimenteerd en gekeken naar de juiste manier van inzetten en daarmee de optimale positie in de uiting of grootte.

Neem contact met ons op
afgeronde projecten

Ondertiteling van commercials

Uit onze onderzoeken naar ondertiteling van commercials blijkt dat dit als zeer positief wordt ervaren. Maar liefst 90% vindt het belangrijk dat reclames worden ondertiteld voor inclusiviteit. Ook leidt het tot een betere waardering van de creatie, boodschap-overdracht en een positievere merkhouding. ​We hebben aan nieuwe automatiseringsmogelijkheden voor het ondertitelen van commercials die we succesvol hebben getest.

Neem contact met ons op
afgeronde projecten

AI Billboard creatie

Een billboard is hét product voor meer impact. Billboards zijn korte sponsorvermeldingen voor of na een programma. In 5 seconden heb je meteen de aandacht van de kijker en tegelijkertijd lift je mee op het umfeld van het programma. Wat als de adverteerder of bureau bijv. een logo, packshot, pay-off, typerend campagnebeeld en font aanlevert en we via kunstmatige intelligentie billboards kunnen genereren die creatief inhaken op de verschillende programma’s én herkenbaar zijn als één campagne?

De eerste billboardcampagne i.s.m. Rivella, waarvan het merendeel van het materiaal is gegenereerd door een AI-tool, is in juli zeer succesvol gestart. De Studio van Ad Alliance gebruikte het prachtige gegenereerde beeldmateriaal als basis en voegde onder andere packshots, kleurcorrectie, voice-over en bewegingen toe. Door deze productiemethode produceerden we efficiënt meerdere uitingen die geweldig passen bij het programma B&B Vol Liefde voor extra campagne-effect. Meer over deze innovatieve samenwerking lees je hier.

Neem contact met ons op
afgeronde projecten

Brainsight

Brainsight is een AI-gedreven eyetracking tool, die voorspelt waar en hoe mensen in de eerste 3 tot 5 seconden naar jouw uiting kijken. Via deze tool kunnen we met 94% accuratesse ten opzichte van live eyetracking analyseren wat de aandacht trekt (en wat niet).

Met de inzichten uit deze tool kunnen adverteerders bijvoorbeeld bepalen:

  • In hoeverre er aandacht is voor de belangrijkste boodschap
  • Of het logo wordt gezien
  • Of er aandacht is voor de verhaallijn

Via Team Early hebben we samen met adverteerders gekeken in hoeverre de uitkomsten van deze tool van toegevoegde waarde zijn voor hen. En met groot succes: we hebben 17 uitingen van verschillende merken getest. Inmiddels is de tool voor de gehele markt beschikbaar en is daarmee het eerste Early-project dat is omgezet naar het Ad Alliance productportfolio. Wil jij ook gebruik maken van deze eye-tracking tool? Laat het ons weten via de button hieronder of neem contact op met je Client Lead.

Neem contact met ons op

Post-productie product placement

Door tijdsdruk en strakke deadlines is het niet altijd mogelijk om adverteerders tijdig te betrekken bij opnames van programma’s. Dat is jammer, omdat adverteerders hierdoor niet altijd optimaal gebruik kunnen maken van het geboden umfeld.

Daarom hebben we een oplossing getest om product placement ook na de productiefase van een programma mogelijk te maken. Hieruit bleek dat het product nog niet volwassen en schaalbaar genoeg is om naar de markt te kunnen brengen. We blijven de mogelijkheden onderzoeken om een product toch live in beeld te kunnen brengen ondanks dat de content reeds opgenomen is.