BillboardingBillboardpakketten

Terug naar overzicht

Kort maar krachtig. Dat is billboarding bij uitstek.

In vijf seconden heb je meteen de aandacht van de kijker. Billboards zijn korte sponsorvermeldingen voor of na een programma of commercial break. Met een kostenefficiënte inzet en hoge attentiewaarde uniek in zijn soort. Met billboarding profiteer je van de aandacht van de kijker, het umfeld en de populariteit van het programma. Ideaal om je merkbekendheid een boost te geven, maar tegelijkertijd ook zeer geschikt voor de introductie van een nieuw product of het verhogen van sales.

We bieden diverse inkoopmogelijkheden aan.

Met een Premium pakket of met een Sturing GRP-pakket kies je zelf de content die bij jouw campagne past. Kies je voor een Doelgroep pakket, dan wordt jouw doelgroep bereikt op een mooie selectie van passende zenders.

Op al onze billboardpakketten is het commercieel beleid van TV spot van toepassing, met uitzondering van het Premium pakket. Scroll verder voor gedetailleerde informatie per pakket.

Wat kost billboarding?

Voor de inkoop van spotzendtijd spreken we in het mediacontract twee netto basisprijzen per GRP af: een content en tijdvak basisprijs. De content basisprijs geldt voor specifieke inkoopvormen en Sturing Vast. De tijdvak basisprijs is bedoeld voor tijdvak-, doelgroep- en themapakketten. De maanden hebben een eigen maandindex en onze diverse inkoopopties hebben een eigen productindex. Welke inkoopvorm jij kiest, bepaalt de hiërarchie van de indeling. We spreken alle doelgroepindexen af in het contract. Voor een goede balans in vraag en aanbod publiceren we maandelijks op onze site per product een marktindex. Die kunnen per product variëren van 85 tot en met 120 en worden maandelijks gepubliceerd op onze website.

Voorbeeld berekening GRP prijs:

Een klant heeft een netto content basisprijs van € 642,- Deze klant wil een Billboard Sturing GRP Pakket inkopen op de doelgroep huishoudverantwoordelijke 25-54 jaar in de maand maart voor een billboard van 5 seconden. De marktindex voor maart staat op 100. Berekening:netto content basisprijs (€ 642,-) * doelgroep index huishoudverantwoordelijke 25-54 (93) * maandindex maart (109) * productindex Billboard Sturing GRP Pakket (89) * marktindex (100) * spotlengte-index 5 seconden (40) = GRP-maandprijs (€ 232,-)

Let ook op de annuleringsregels voor billboarding:

  • Indien de annulering meer dan 8 weken vóór de uitzenddatum plaatsvindt, is Ad Alliance gerechtigd om 25% annuleringskosten plus 21% BTW over de geannuleerde billboards in rekening te brengen;
  • Indien de annulering tussen de 4 tot 8 weken vóór de uitzenddatum plaatsvindt, is Ad Alliance gerechtigd om 50% annuleringskosten plus 21% BTW over de geannuleerde Billboards in rekening te brengen;
  • Indien de annulering tussen de 2 tot 4 weken vóór de uitzenddatum plaatsvindt, is Ad Alliance gerechtigd om 75% annuleringskosten plus 21% BTW over de geannuleerde Billboards in rekening te brengen;
  • Indien de annulering tussen de 0 tot 2 weken vóór de uitzenddatum plaatsvindt, is Ad Alliance gerechtigd om 100% annuleringskosten plus 21% BTW over de geannuleerde Billboards in rekening te brengen.

Bekijk onze billboard showreel hieronder:

Inkoopmogelijkheden

Billboard Premium pakket

Kies uit één van onze programma’s, claim een umfeld en krijg gegarandeerd het afgesproken aantal billboards bij het gewenste programma.
  • Vast tarief voor het aantal afgesproken aantal billboards.
  • Voor dit pakket geldt een minimale content basisprijs van € 642,- per GRP, op basis van een spotlengte van 30 seconden.
  • Minimale looptijd 1 week
  • Claim bekende, vertrouwde titels zoals Expeditie Robinson, Married At First Sight, Beau, RTL Weer, RTL Boulevard, Het Perfecte Plaatje Op Reis, Oh, Wat Een Jaar! en Holland’s Got Talent. Iedere maand vullen we het aanbod aan met populaire programma’s.
  • Voor dit pakket gelden de reguliere doelgroepindexen
  • Er kan een GRP indicatie worden afgegeven die de billboards zullen behalen. Onze prognoses zijn hierbij het uitgangspunt. De GRP indicatie is op basis van de core doelgroep van de zender.
  • Voor dit pakket geldt een vast tarief voor het afgesproken aantal billboards. Deze tarieven zijn op te vragen via billboardingsales@adalliance.nl
  • Wil je niet de gehele reeks inkopen dan kunnen wij samen een pakket met verschillende losse afleveringen samenstellen met een minimale looptijd van 1 week.
  • Wil je nog meer connectie hebben met het programma, dan bieden wij je hier diverse mogelijkheden voor. Neem hiervoor contact met ons op.
  • Inkoop voor publicatie van de maand is mogelijk. Bij inkoop na publicatie is de marktindex op de tarieven van toepassing.

Cromo pakket

Wil je naast je ingekochte Billboard Premium pakket op dat umfeld verder liften, dan is het mogelijk om dit pakket aan te vullen met cromo’s.
  • Voor dit pakket geldt een minimale content basisprijs van € 642,- per GRP op basis van een spotlengte van 30 seconden.
  • Afrekenen op basis van GRP’s op basis van core doelgroep van de zender & cross promotie o.b.v. 25-54 jaar.
  • Tarieven zijn op aanvraag.
  • Cromo bestaat uit een kijk naar promo + 5 seconden billboard.
  • Inkoop voor publicatie van de maand is mogelijk. Bij inkoop na publicatie is de marktindex op de tarieven van toepassing.
  • Er kan een GRP indicatie worden afgegeven die de cromo’s zullen behalen. Onze prognoses zijn hierbij het uitgangspunt. De GRP indicatie is op basis van de core doelgroep van de zender.

Billboard Sturing GRP pakket

Met een Billboard Sturing GRP pakket stel je zelf je pakket samen en is jouw GRP doelstelling leading.
  • Productindex: 89.
  • Voor dit pakket geldt een minimale content basisprijs van € 642,- per GRP, op basis van een spotlengte van 30 seconden.
  • Minimaal aantal GRP’s: 15.
  • Sturing naar content op minimaal 3 full audit zenders van RTL (m.u.v. RTL Lounge & RTL Crime), The Walt Disney Company, Paramount en Warner Bros. Discovery (m.u.v. Eurosport).
  • De programma’s waar je uit kunt kiezen worden op de reguliere publicatiedatum bekend gemaakt.
  • Minimaal 3 zenders.
  • Het Billboard Tijdvak pakket is in te kopen via billboardingsales@adalliance.nl van de publicatie maand. Of meerdere maanden vooruit in overleg met Ad Alliance en de spots worden na publicatie geboekt.
  • Bij verwachte over- en onderscores boeken wij in overleg billboards en breakbumpers per aflevering bij of af. Onze prognoses zijn hierbij het uitgangspunt.
  • Het uitzendschema wordt gefixeerd na initiële indeling, maar blijft verplaatsbaar voor Billboard Premium.
  • Er kan een GRP indicatie worden afgegeven die de billboards zullen behalen. Onze prognoses zijn hierbij het uitgangspunt. De GRP indicatie is op basis van de core doelgroep van de zender.
  • Sturing naar tijdvak na 21:00 uur mogelijk met een toeslag van 10%

Billboard Doelgroeppakket Plus

Je kiest voor een vast aantal GRP’s , de billboards worden uitgezonden in het all day tijdvak op RTL zenders gecombineerd met thema zenders
  • Productindex: 81.
  • Voor dit pakket geldt een minimale tijdvak basisprijs van € 578 per GRP, op basis van een spotlengte van 30 seconden.
  • Minimaal aantal GRP’s: 10.
  • Alle full audit zenders van RTL (m.u.v. RTL Crime en RTL Lounge) en een selectie van de passende full audit zenders van The Walt Disney Company, Paramount en Warner Bros. Discovery (m.u.v. Eurosport).
  • Sturing naar tijdvak na 21:00 uur mogelijk met een toeslag van 10%.
  • Er geldt een toeslag per uitgesloten programma of zender van 5%.
  • Het billboard tijdvak pakket is in te kopen via billboardingsales@adalliance.nl van de publicatie maand. Of meerdere maanden vooruit in overleg met Ad Alliance en de spots worden na publicatie geboekt.
  • Er kan een GRP indicatie worden afgegeven die de billboards zullen behalen. Onze prognoses zijn hierbij het uitgangspunt. De GRP indicatie is op basis van de core doelgroep van de zender.

Billboard Doelgroep pakket

Je kiest voor een vast aantal GRP’s, de billboards worden uitgezonden op een selectie van passende thematische full audit zenders
  • Productindex: 62.
  • Voor dit pakket geldt een minimale tijdvak basisprijs van € 578 per GRP op basis van een spotlengte van 30 seconden.
  • Minimaal aantal GRP’s: 10.
  • Een selectie van passende thematische full audit zenders van The Walt Disney Company, Paramount en Warner Bros. Discovery (m.u.v. Eurosport)
  • Sturing naar tijdvak na 21:00 uur mogelijk met een toeslag van 10%.
  • Er geldt een toeslag per uitgesloten programma of zender van 5%.
  • Het billboard tijdvak pakket is in te kopen via billboardingsales@adalliance.nl van de publicatie maand. Of meerdere maanden vooruit in overleg met Ad Alliance en de spots worden na publicatie geboekt.
  • Er kan een GRP indicatie worden afgegeven die de billboards zullen behalen. Onze prognoses zijn hierbij het uitgangspunt. De GRP indicatie is op basis van de core doelgroep van de zender.

RTL Z Billboard pakket

100% RTL Z
  • Productindex: 66.
  • Voor dit pakket geldt een minimale tijdvak basisprijs van € 578 per GRP op basis van een spotlengte van 30 seconden.
  • Minimaal aantal GRP’s: 5.
  • Ingedeeld op RTL Z
  • Het RTL Z billboardpakket is in te kopen via billboardingsales@adalliance.nl van de publicatie maand. Of meerdere maanden vooruit in overleg met Ad Alliance en de spots worden na publicatie geboekt.
  • Er kan een GRP indicatie worden afgegeven die de billboards zullen behalen. Onze prognoses zijn hierbij het uitgangspunt. De GRP indicatie is op basis van de core doelgroep van de zender.

Algemene opmerkingen Billboarding

  • Billboards en breakbumpers zijn 5”.
  • Het commercieel beleid van tv-spot is van toepassing op al onze billboard pakketten, met uitzondering van het Premium pakket. Zie het inkoopsystematiekschema voor de tariefberekening.
  • Na afloop van de campagne worden alle over- en onderscores van de Billboard Doelgroep pakketten (Plus), Billboard Sturing GRP pakketten en RTL Z Billboard pakket op maand- en campagneniveau verrekend.
  • Om de campagne optimaal uit te kunnen plaatsen, dienen er 3 versies aangeleverd te worden. (1) wordt, 2) werd, 3) en-versie)

 

Toeslagen Billboard Doelgroep pakketten (Plus)

Uitsluiten programma’s 5% per programma
Uitsluiten zenders 5% per zender
Sturing naar tijdvak (19.00-26.00 of 21.00-26.00 uur) 10%

 

Bekijk ook dit gerelateerd onderzoek.

Onderzoek
tariefkaart maart

Impact van billboarding

Wat is het effect van de inzet van billboarding op spontane en geholpen merkbekendheid?...

Onderzoek
inhaakbillboard,inhaakbillboards,merkeffect,merkherinnering

Impact van inhaakbillboards

Uit onderzoek blijkt dat inhaakbillboards positiever beoordeeld worden dan reguliere billboards. Ook worden ze...

Bekijk ook deze gerelateerde informatie.

Billboarding

Programmapakketten

Van wonen tot food en van mannen/vrouwenseries tot crime.

Ratecard
billboarding 2024

Billboarding

Billboarding is korte sponsorvermelding voor of na een TV programma. Ideaal voor meer naamsbekendheid, verhogen van je sales of een productintroductie.

Billboarding

Cromo

Wat zijn cromo's? Bekijk hier de voorbeelden.

Billboarding

Inhaak billboard

Bekijk voorbeelden van inhaak billboarding.

Billboarding
flip billboarding

Flip billboard (…én)

Bekijk voorbeelden van billboarding 'En..'

Billboarding

Wordt mogelijk gemaakt door

Bekijk voorbeelden van billboarding 'Wordt mogelijk gemaakt door'

Billboarding
de klok

De Klok

Bekijk hier voorbeelden van billboarding rond de klok op RTL 4

Billboarding

RTL 4 Weer

Bekijk voorbeelden van billboarding rond het Weer op RTL 4.

Neem contact op met team Billboarding

Mail ons