De kracht van...Branded Content

Terug naar overzicht

Word gezien en onthouden door jouw doelgroep met Branded Content.

Met branded content versmelt jouw merk met de content van bijvoorbeeld een video, thema, online content of een televisieprogramma waardoor het merk op een natuurlijke manier bij de juiste doelgroep terechtkomt. Jouw merk profiteert van meer merkbekendheid, merkvoorkeur en top-of-mind awareness. Ons creatieve team ‘ALLY’ kan je daarbij helpen. Samen met hen ontwikkel je een ijzersterk concept waardoor je gezien én onthouden wordt door jouw doelgroep. Maak gebruik van de kracht van onze zenders, of ga je een unieke samenwerking aan met populaire content. Online bereik je jouw doelgroep via ons online netwerk. Samen realiseert het massa- en heel specifiek bereik binnen jouw gewenste doelgroep.

(Kort) Contentvideo Samen Gaan.mp4 from Ad Alliance on Vimeo.

Branded Content werkt effectief!
Uit onderzoek blijkt dat branded content sterk bijdraagt aan een positieve beeldvorming van een merk. Het realiseert effect tot diep in de funnel, met name op overweging en voorkeur. De zichtbaarheid van het merk, de fit tussen het programma en het merk en de waarneming van het programma zijn bepalend voor de effectiviteit van branded content.

Brainsights tool
Met de Brainsightstool kunnen we je helpen om de effectiviteit van jouw uiting te bepalen. Dit is een AI-gedreven eye-tracking tool die voorspelt waar en hoe mensen in de eerste 3-5 seconden naar jouw uiting kijken. Hierdoor wordt zichtbaar wat de aandacht trekt in jouw uiting en kunnen we deze eventueel optimaliseren om de effectiviteit van je campagne te verhogen. De tool is geschikt als pre-test of om na afloop van de campagne de resultaten te duiden. De tool is bruikbaar voor o.a. video, display en website.

Branded Content mogelijkheden rond een thema
We bieden mooie content rond de thema’s wonen, food en sport! Door het koppelen van je merk aan de juiste makers en doelgroep weten we de ‘sweet spot’ van content marketing te vinden. Dit is de plek waar marketingdoelstellingen worden behaald. Samen met jou werken we aan een ijzersterk concept waardoor je gezien en onthouden wordt door jouw doelgroep. Maak gebruik van de autoriteit van onze zenders of ga een intensieve samenwerking aan met onze populaire woon-, food- of sportcontent.

Woon thema
We werken we met verschillende home-deco influencers om de consument op het gebied van woonplezier te informeren en inspireren. Dit doen we door middel van creatieve content op hun eigen kanalen of integratie binnen andere mediatypes, denk aan tv, out of home, print of winkelvloeractivaties. De influencers waarmee wij werken zijn influencers met een main focus op homedeco, maar ook influencers als de gewone consument die zo nu en dan een project aanpakt in huis en hier anderen mee inspireren. Een mooie mix van specialisten en doe-het-zelvers bijeen.

Thuis bij Ad Alliance from Ad Alliance on Vimeo.

Wist je dat…

  • 68% (zeer) geïnteresseerd is in woninginrichting en decoratie
  • 74% programma’s over wonen en interieur op TV een bron van informatie en inspiratie vindt
  • 70% zichzelf als klusser ziet, waarbij de moeilijkheid van de klussen die men oppakt varieert
  • Sinds corona 24% van onze kijkers meer is gaan klussen in en om huis
  • TV-reclame over huis en interieur wordt door 58% (meestal) gewaardeerd
  • 27% weleens iets gekocht heeft bij een winkel of van merk, nadat deze in een woonprogramma benoemd of getoond werd.
  • 90% van het Huishoudverantwoordelijke- segment een Ad Alliance kijker is
  • De spontane merkbekendheid toe neemt bij het inzetten van branded content.
  • 36% interesse om informatie op te zoeken door de sponsoring
  • Bij 41% van de kijkers van de sponsoring is beeld van het merk positiever geworden

Sport thema
Online kan jouw boodschap gericht worden ingezet binnen onze verschillende sportplatformen. We bieden hierin verschillende mogelijkheden aan: VTBL is een online voetbalplatform met maandelijks ruim 1,5 miljoen unieke bezoekers, waar de dagelijkse actualiteit wordt besproken met exclusieve content, transfernieuws, interviews en samenvattingen van de Europa League. VTBL is te vinden op Facebook, Instagram, YouTube, www.vtbl.nl en natuurlijk in de VTBL App.ESPN.nl. Met ESPN GO heeft de voetballiefhebber overal live toegang tot ESPN (ook binnen de EU). Alle wedstrijden die ESPN live uitzendt zijn tot 72 uur terug te kijken op nl of via de ESPN-app. Daarnaast kunnen alle volledige Eredivisiewedstrijden en wedstrijden uit de TOTO KNVB Beker het hele seizoen online worden teruggekeken. Op ziggosport.nl is een ruime hoeveelheid samenvattingen, hoogtepunten en fragmenten te bekijken. Van voetbal tot basketbal, van Formule 1 tot volleybal. Een grote groep sportliefhebbers is hier te vinden. Online platforms. Ook bieden we specifieke sport platforms aan: meepraten over het laatste voetbalnieuws doe je op Voetbalzone.nl. Met wielerrevue.nl zit je dicht op het peloton. En met autobahn.eu ben je helemaal op de hoogte van alle autosport-nieuws.

Ziggo Sport Showreel _ 2023 from Ad Alliance on Vimeo.

Food thema
Wil jij met jouw merk foodlovers bereiken? Door ons brede aanbod op verschillende zenders en platformen kunnen wij je daarbij helpen. Wij bieden content voor iedereen met een passie voor eten en drinken.

Branded content TV mogelijkheden

  • In-program item (items, gebruiksmomenten, productplacements, branded scribe of instart)
  • Minuutje
  • Commerciële programmapromo’s
  • Brandpromo’s
  • Overlaybanner
  • Billboarding

Branded content online mogelijkheden
Wil jij adverteren met authentieke content binnen de omgeving van een website, app of social media platform? Denk dan eens aan onze mogelijkheden op het gebied van Digital Native! Ad Alliance helpt jouw merk met het vertellen van je verhaal op een betekenisvolle manier. Met onze verschillende producten op het gebied van Digital Native promoot je jouw merk via het internet. Met een selectie grote Nederlandse influencers, blogs en communities in het food- en woonsegement hebben we een exclusieve samenwerking. Voor elke marketingdoelstelling zijn verschillende advertentiemogelijkheden te vinden. Met een advertentie op één van onze platformen werk je onder andere aan:

  • Verhogen van de bekendheid van het merk
  • Groeien van de merkvoorkeur
  • Verbeteren van het merkimago
  • Top-of-mind awareness creëren

Wij maken digital advertising persoonlijk door jouw merk aan de juiste makers en doelgroep te koppelen. Samen kijken we naar jouw doelstellingen en naar bijpassende content- en display oplossingen. Zo kunnen we een samenwerking aangaan die kan bestaan uit:

  • Content distributie via RTL kanalen
  • Branded articles
  • Social posts – sponsored stories en video’s
  • Branded video’s
  • Social only
  • Fan marketing / influencer marketing
  • Podcast advertising (LINK)

Op zoek een social doorvertaling?
Een partnership kunnen we ook doorvertalen richting de social kanalen. Daar waar de doelgroep zoekt naar informatie en inspiratie. Denk hierbij aan de volgende doorvertaling:

  • Aanjaging van de redactionele en branded artikelen middels diverse social posts op Facebook en Instagram
  • Instagram Stories for engement met de doelgroep
  • Instagram Feed ter inspiratie, inclusief tag
  • Feature in een eigen Highlight

Ga je voor kort maar krachtig? Denk dan eens aan billboarding
Met billboarding plaats je jouw product of dienst midden in de belevingswereld van de woon-, food- of sport- geïnteresseerde doelgroep. Zo profiteer je van de band met de kijker, het umfeld en de populariteit van de vele programma’s waarmee wij inspiratie bieden. Of dat nu op het gebied van de verschillende (woon)fases in je leven is, je passie voor eten en drinken of je favoriete sport. Voor een relatief lage prijs genereer je snel een groot bereik via TV en online.

Branded Content mogelijkheden op RTL Nieuws
RTL Nieuws biedt via haar website, app en social media-kanalen ook volop ruimte aan verhalen i.s.m. geselecteerde partners. Daarvoor hebben we een eigen, commerciële redactie in huis die Branded Content kan produceren en publiceren. Deze ervaren redacteuren verstaan de kunst om i.s.m. de partner boeiende verhalen te schrijven in de “Tone of Voice” van RTL Nieuws. En zij houden daarbij enerzijds de RTL Nieuws doelgroep in gedachten, maar ook de doelgroep en doelstellingen van de partner. Het online platform van RTL Nieuws is opgebouwd uit meerdere “secties” op basis van interesse: Economie, Tech, Sport, Entertainment, EditieNL en Lifestyle. Afhankelijk van het onderwerp en de doelgroep van de partner zullen we de Branded Content plaatsen in het meest relevante sectie op RTL Nieuws om zoveel mogelijk geïnteresseerde lezers te bereiken. Al deze mogelijkheden hebben één ding met elkaar gemeen: jouw boodschap wordt gezien én onthouden!

Meer weten over onze Branded Content mogelijkheden of de Brainsight tool? Jouw contactpersoon bij Ad Alliance staat voor je klaar.

Download de brochure met onze food propositie.pdf (5,37 MB) Download het onderzoek Vegetarisch Eten.pdf (4,01 MB) Download de factsheet Food & Health.pdf (476,04 KB) Sportkalender 2024.pdf (2,83 MB) Branded Content mogelijkheden RTL Nieuws.pdf (866,84 KB)

Bekijk ook dit gerelateerd onderzoek.

Onderzoek
branded content,positieve beeldvorming,merkoverweging,merkvoorkeur

Impact van branded content

Branded content draagt sterk bij aan een positieve beeldvorming van het merk en realiseert...

Bekijk ook deze gerelateerde producten.

reclame op tv,tv reclame,adverteren op tv,branding,branded content,branded marketing,product placement,awareness,Ally,Ad Alliance

Branding

ALLY is jouw creatief-strategische bondgenoot: het team dat zij-aan-zij met jou meestrijdt om jouw campagne echt onvergetelijk te maken

Nog geen vast contactpersoon? Neem contact op met:

Mail ons