Impact van billboarding
Wat is het effect van de inzet van billboarding op spontane en geholpen merkbekendheid?...
Met billboarding kun je al in een paar seconden de aandacht van de kijker trekken en meteen meeliften op het umfeld van een succesvol TV programma. Billboards zijn korte sponsorvermeldingen van 5 seconden voor of na een programma, waardoor dit product een hoge attentiewaarde heeft, maar ook kostenefficiënt is. Door de hoge attentiewaarde en kostenefficiënte inzet past billboarding bij vele doelstellingen, van het vergroten van merkbekendheid, tot het introduceren van een nieuw project of het verhogen van sales
Bij Ad Alliance kun je rond talloze mooie programma’s, thema’s en specifieke tijdvakken billboarden. De boodschap van je billboard kan op zichzelf staan, of aanhaken op een promo van een tv-programma. Ook is billboarden van online video mogelijk.
Wij bieden verschillende billboardmogelijkheden om de vraag naar efficiënte reclame op TV te realiseren. Met een Billboard Premium pakket of met een Billboard Sturing GRP-pakket kies je zelf de content die bij jouw campagne past. Kies je voor een Billboard Doelgroep pakket, dan wordt jouw doelgroep bereikt op een mooie selectie van passende zenders:
Wil je maximaal kostenefficiënt inkopen? Kies dan voor Fillboarding
Je kunt billboarding bij ons inkopen op basis van de content of GRP’s. Met een Contentpakket of met een Sturing GRP-pakket kies je zelf de content die bij jouw campagne past. Kies je voor een Doelgroeppakket op basis van GRP-doelstellingen, dan wordt jouw doelgroep bereikt op een mooie selectie van passende zenders. Wil je maximaal kostenefficiënt inkopen? Kies dan voor Fillboarding. Bekijk hier de inkoopmogelijkheden van billboarding.
Voor de inkoop van spotzendtijd spreken we in het mediacontract twee netto basisprijzen per GRP af: een content en tijdvak basisprijs. De content basisprijs geldt voor specifieke inkoopvormen en Sturing Vast. De tijdvak basisprijs is bedoeld voor tijdvak-, doelgroep- en themapakketten. De maanden hebben een eigen maandindex en onze diverse inkoopopties hebben een eigen productindex. Welke inkoopvorm jij kiest, bepaalt de hiërarchie van de indeling. We spreken alle doelgroepindexen af in het contract. Voor een goede balans in vraag en aanbod publiceren we maandelijks op onze site per product een marktindex. Die kunnen per product variëren van 85 tot en met 120 en worden maandelijks gepubliceerd op onze website.
Voorbeeld berekening GRP prijs:
Een klant heeft een netto content basisprijs van € 642,- Deze klant wil een Billboard Sturing GRP Pakket inkopen op de doelgroep huishoudverantwoordelijke 25-54 jaar in de maand maart voor een billboard van 5 seconden. De marktindex voor maart staat op 100. Berekening:
netto content basisprijs (€ 642,-) * doelgroep index huishoudverantwoordelijke 25-54 (93) * maandindex maart (109) * productindex Billboard Sturing GRP Pakket (89) * marktindex (100) * spotlengte-index 5 seconden (40) = GRP-maandprijs (€ 232,-)
Wil je meer weten over de mogelijkheden en kosten van billboarding? Bekijk dan de ratecard billboarding hieronder en bekijk onze verschillende billboardmogelijkheden hier. Je kan uiteraard voor meer informatie terecht bij jouw contactpersoon. Heb je geen contactpersoon? Neem dan contact op met één van onze collega’s onderaan deze pagina.
Toeslagen Billboard Doelgroep pakketten (Plus)
Annuleringsregels voor billboarding:
Video wordt afgespeeld