De kracht van...Special advertising

Terug naar overzicht

Laat je merk opvallen met special advertising 

Ad Alliance biedt verschillende vormen van special advertising waarmee jouw merk op een unieke en creatieve manier verbonden is aan onze televisiezenders. Opvallende uitingen die gekoppeld zijn aan actuele content en de vormgeving van de zenders communiceren jouw merkboodschap op het moment waarop de aandacht van de kijker het hoogst is.

Wil je weten wat de verschillende mogelijkheden van special advertising zijn? Bekijk hieronder de voorbeelden of neem contact op met jouw contactpersoon.

Identspot

Bij een identspot wordt jouw reclameboodschap verweven met de vormgeving van de zender waarop het reclameblok te zien is. Een identspot wordt altijd uitgezonden op de 1e positie in het blok. Zo volgt een natuurlijke overgang van de zender naar jouw reclameboodschap. De identspot kan ook worden gecombineerd met een blockcloser waardoor je, dicht tegen de programmering aan, het reclameblok als het ware ‘claimt’. Door de opvallende uiting in combinatie met de positie in het blok blijft jouw reclameboodschap langer hangen in het hoofd van de consument. Hierdoor levert een identspot extra impact.

Blockcloser

Bij een blockcloser wordt jouw reclameboodschap verweven met de vormgeving van de zender waarop het reclameblok te zien is. Een blockcloser wordt altijd uitgezonden op de laatste positie in het blok. Zo volgt een natuurlijke overgang van jouw reclameboodschap naar de zender. De blockcloser kan ook worden gecombineerd met een identspot waardoor je, dicht tegen de programmering aan, het reclameblok als het ware ‘claimt’. Door de opvallende uiting in combinatie met de positie in het blok blijft jouw reclameboodschap langer hangen in het hoofd van de consument. Hierdoor levert een blockcloser extra impact

Framesplit

Bij een framesplit wordt jouw reclameboodschap als enige uiting tussen twee programma’s geplaatst, in de look & feel van de zender. Onderin beeld is een aftelklok te zien ter aankondiging van het volgende programma. Doordat de commercial exclusief tussen twee programma’s in wordt geplaatst is de attentiewaarde van de spot hoog. Het mechanisme van de aftelklok zorgt er bovendien voor dat kijkers blijven hangen. Dit zorgt ervoor dat de framesplit significant hoger scoort op spontane merkherinnering en dat is weer een belangrijke voorspeller voor sales.

Contentsplit

Bij een contentsplit wordt jouw reclameboodschap als enige tussen twee programma’s geplaatst, in de look & feel van de zender. Ook wordt de uiting gekoppeld aan relevante actuele content (zoals het weer, of sportuitslagen) waardoor je meerwaarde creëert voor de kijker. Doordat de commercial exclusief tussen twee programma’s in wordt geplaatst is de attentiewaarde van de spot hoog. Die attentiewaarde wordt nog extra verhoogd door de koppeling met relevante content. Dit zorgt ervoor dat de contentsplit significant hoger scoort op spontane merkherinnering en dat is weer een belangrijke voorspeller voor sales.

Overlay banner

Een overlay banner is een reclameboodschap tijdens een programma. Het programma blijft goed zichtbaar, waardoor het mogelijk is een creatieve koppeling te maken tussen jouw boodschap en programma-inhoud. Doordat de banner binnen de programmering wordt uitgezonden, wordt de boodschap gecommuniceerd op het moment dat de aandacht het hoogst is. De overlay banner kan alleen worden ingezet i.c.m. de inzet van billboards/bumpers.

Meer weten over special advertising en de mogelijkheden die Ad Alliance biedt? Bekijk het slidedeck via onderstaande button, of informeer bij je contactpersoon.

Slidedeck Kracht van Special Advertising.pdf (910,52 KB)

Bekijk ook dit gerelateerd onderzoek.

Onderzoek
identspot,spontane merkherinnering,geholpen merkherinnering,creativiteit

De kracht van een identspot

Uit onderzoek blijkt dat de identspot significant hoger scoort op zowel spontane als geholpen...

Onderzoek
frame-split,tv spot,hoge engagement,brandimpact

Impact van frame-split advertising

Frame-split blijkt effectiever dan een reguliere spot. Het zorgt voor een hogere engagement en...

Bekijk ook deze gerelateerde producten.

branded content tv

Branded Content

Met de inzet van Branded Content werk je op een onderscheidende, natuurlijke manier aan jouw naamsbekendheid of merkvoorkeur.

Adverteren op TV

Adverteren op TV

Ben je op zoek naar een hoog bereik en grote impact voor je merk, product of dienst? Kies dan voor tv spot.

billboarding,billboarding tv,sponsorvermelding,merkbekendheid,productintroducties,attentiewaarde,hoge attentiewaarde

Billboarding

Door de hoge attentiewaarde is billboarding een effectieve manier is om merkbekendheid te verhogen, maar ook zeer geschikt voor bijvoorbeeld productintroducties.

Bekijk de ratecard en inkoopmogelijkheden:

special advertising 2024

Special Advertising

branded content tv

Voorbeelden Special Advertising

Nog geen vast contactpersoon? Neem contact op met:

Mail ons