Bekijk ons onderzoek

Wij delen onze inzichten graag met jou.

Ons Research & Insights team doet onderzoek naar de effectiviteit van media-inzet, naar trends en ontwikkelingen, doelgroepen en domeinen. Deze inzichten helpen ons bij het realiseren van jouw marketingcommunicatiedoelstellingen.

Effectiviteit van advertentieproducten

Onderzoek
billboarding zorgt voor stijging in merkbekendheid

Impact van billboarding

Ongeacht de positie van het billboard, het geeft en boost aan de merkherinnering en...

Onderzoek
effectiviteit adressable campagne

Effectiviteit addressable campagne

Ad Alliance heeft i.s.m. DVJ Insights, de Nationale Postcodeloterij, Abovo Media en Media Solutions...

Onderzoek
de kracht van creatie

De Kracht van Creatie

12 dec - Samen met neuromarketingbureau Unravel Research hebben we onderzoek gedaan naar de...

Onderzoek
tv groot effect voor nieuwe merken

TV groot effect voor nieuwe merken

Uit onderzoek blijkt dat de inzet van TV een groot positief effect kan hebben...

Onderzoek
Heinz,Heinz tomato ketchup zeor

Succesvolle campagne Heinz Tomato Ketchup Zero

Na het succes van de digital native campagne in 2022 sloegen Ad Alliance en...

Onderzoek
branded content,tv-spot

Effect van TV Spot in combinatie met Branded Content

19 sept - Samen met onderzoeksbureau Validators hebben we onderzoek gedaan naar het effect...

Onderzoek
creatieve reclame,reclame,effectieve reclame

Nieuwe kijk op effectieve creatieve reclame

Creativiteit blijkt een goede manier om de effectiviteit van reclame te verhogen. Maar wat...

Onderzoek
ondertiteling,commercials,ondertitelen

Ondertiteling van commercials

Ad Alliance streeft naar diversiteit en inclusiviteit in al haar uitingen en heeft daarom...

Onderzoek
RTL Z,branded,betrokken kijker

RTL Z bereikt betrokken kijker

RTL Z effectief in bereiken van een betrokken kijkersgroep, zo blijkt uit diverse sponsoreffectmetingen...

Onderzoek
identspot,spontane merkherinnering,geholpen merkherinnering,creativiteit

De kracht van een identspot

Uit onderzoek blijkt dat de identspot significant hoger scoort op zowel spontane als geholpen...

Onderzoek
inhaakbillboard,inhaakbillboards,merkeffect,merkherinnering

Impact van inhaakbillboards

Uit onderzoek blijkt dat inhaakbillboards positiever beoordeeld worden dan reguliere billboards. Ook worden ze...

Onderzoek
digital native,merkherinnering,TV

De kracht van de combinatie TV & digital native

Wat is het synergetische effect van de inzet TV & digital native? Maakt de...

Onderzoek
tariefkaart juni

Impact van branded content

Branded content draagt sterk bij aan een positieve beeldvorming van het merk en realiseert...

Onderzoek
frame-split,tv spot,hoge engagement,brandimpact

Impact van frame-split advertising

Frame-split blijkt effectiever dan een reguliere spot. Het zorgt voor een hogere engagement en...

Effectiviteit van video

Onderzoek
Effectiviteit,Video-campagne

Tips voor een effectieve video-campagne

Ad Alliance heeft onderzoek gedaan naar de meest effectieve inzet van video-campagnes. We hebben...

Onderzoek

De kracht van device en platform

Wat is de impact van adverteren op verschillende devices? Maakt het uit of je...

Onderzoek

Onderzoek toont combinatiekracht van platformen in campagnes

Het tonen van commercials op Videoland is een effectieve aanvulling op een TV-campagne.

Onderzoek

Future Session: de kracht van combinatie

Op dinsdag 29 maart heeft alweer de derde Ad Alliance Future Session plaatsgevonden, waarin...

Onderzoek

Het synergetische effect van video-platforms

In samenwerking met Unravel Research heeft Ad Alliance onderzoek gedaan naar de synergie tussen...

Onderzoek

De kracht van het platform

Unravel Research heeft samen met Ad Alliance de waarde van aandacht voor advertenties op...

Onderzoek

De kracht van het grote scherm

Maakt het uit of een commercial te zien is op een smartphone, tablet, laptop...

Inzicht in doelgroepen en domeinen

Onderzoek
zakelijke beslissers

Zakelijke beslissers

Het videoportfolio van Ad Alliance heeft een heel hoog bereik onder zakelijke beslissers in...

Onderzoek
Kijkgedrag Europeanen,Kijkgedrag Nederlanders,Advertentiewaardering Europeanen,Advertentiewaardering Nederlanders

Kijkgedrag & advertentiewaarding in Europa

In hoeverre verschilt Nederland van de rest van Europa als het gaat om kijkgedrag...

Onderzoek
vegetarisch eten,onderzoek

Inspelen op behoeftes rond vegetarisch eten

Op 1 oktober is het Wereld Vegetarisme Dag. Een goed moment dus om wat...

Onderzoek

Smart Home

Het leven in Nederland is in de afgelopen jaren steeds slimmer geworden en dat...